25 maj 2012

Rosa till mig?

Jag hade ganska mycket kvar av ett nystan kidsilk haze från Rowan (17gr).
Det måste ju bara testas.


Så jag tog kroknål 6mm och började med 19 luftmaskor.
Gjorde ett första varv.
Varven efter det: kantmaskan, 2 enkla, en avig, 2 enkla, en avig o.s.v varvet ut, avslutade med en kantmaska.



En meter lång blev den. Undrar hur mycket längre den hade blivit om jag hade gjort halsduken av hela nystanet?  Lite mindre än en halvmeter till hade det nog blivit.


Kanske att det syns...men den blev betydligt mer luden på avigsidan än på framsidan. Jag vet inte varför.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej! Besöker dig för första gången. Har köpt nålar och tänkt komma igång. Ska verkligen prova göra den där halsduken. Bra att du visar aviga maskor för det hade jag inte klarat. Fortsätter med spänning att följa din blogg.