10 augusti 2016

Jag vill ha en väst, Del 2

Sådär!
Nu är båda framstyckena klara!


Så jag tog och nystade om det garn som var kvar i små nystan 
i de olika färgerna som fanns kvar.


Det är för lite garn av alla färger 
för att jag skall kunna använda bara en färg 
att att göra framkanter och kroka ihop delarna.

Jag tror att jag gör så att:
Ryggens hopkrokning får bli grön.
Sidorna det gulgröna (?)
och knäpkanter och krage i det gula (om det räcker)

Då börjar jag med att kroka ihop bakstyckena!

Men vad har hänt????


Det blev en hel del räknande och funderande.
Maskantalet stämmer!
Varvantalet stämmer.
Men det är hårdare krokat på det högra stycket!
Fast det är samma kroknål (och samma person!)

Vad göra?
Jag har funderat, jag kan ju spänna ut den mindre delen. 
men jag tror inte att det blir bra i längden.

SUCK!
Det blir nog till att bita i det sura äpplet och dra upp en bit.
Jag får se hur långt det blir....

Fortsättning följer!

Inga kommentarer: